Image
Image
Image
Image
Basisprijs
18,00 euro
Vriend van de Velinx
15,00 euro
za 01/10/22 - 20u30

Stoomboot en Jonas Winterland

STOOMBOOT en JONAS WINTERLAND staan beide 10 jaar op de planken… dat vieren we in de VELINX dus met een Dubbelconcert Deluxe!  

10 JAAR STOOMBOOT
Een kruising tussen de kleine prins en een doe-het-zelfzaak, zo omschrijft Belpop-expert Jan Delvaux  het fenomeen Stoomboot. Met een zachte stem en een gitaar vertelt Niels ‘Stoomboot’ Boutsen in alle eenvoud de verhalen die door zijn hoofd varen.

En dat dus al tien jaar: tijd voor een gepast feest. Na vier platen, een MIA-nominatie, samenwerkingen met Kommil Foo en Raymond van het Groenewoud, uitstapjes naar de wondere wereld van de jazz, podcasts en het Franse chanson, keert Stoomboot terug naar de essentie: een stem, een gitaar en een hoop verhalen. 

www.stoomboot.be

Credits - Foto © Dries Pasteels

10 JAAR JONAS WINTERLAND
Jonas Winterland speelt zijn bekendste nummers in een vernieuwd jasje.

In januari 2013, de diepgevroren kern van de winter, debuteerde de toen al 29-jarige Jonas Winterland met het album ‘Mensen zijn gemaakt van dun papier’, een plaat vol weifelende liedjes over liefde, leven en dood. 

Zijn succesvol debuutalbum uit 2013 ‘Mensen zijn gemaakt van dun papier’, werd omarmd door zowel Tom Barman (dEUS) als Raymond van het Groenewoud, en werd de kiem van een rijk en eigenzinnig oeuvre.  Bleek dat Winterland toch een schrijver was, maar dan één die zijn woorden zorgvuldig toonzette. 

Na vier albums en een boek blikt Jonas Winterland in ‘RETROSPECT – 10 jaar Jonas Winterland’ terug op het afgelopen decennium.  Samen met topmuzikanten Gianni Marzo (Isbells, Marble Sounds) en Seraphine Stragier (Sun Sun Sun Orchestra, Ansatz der Maschine) voorziet hij zijn songs uit het afgelopen decennium van nieuwe, vaak verrassende outfits.

www.jonaswinterland.be

Credits - Met: Jonas Winterland, Gianni Marzo en Seraphine Stragier - Foto © Charlie De Keersmaecker


 

 “Winterland zet de tijd stil. Groots in zijn nederigheid” (De Standaard) 

“Bloedmooie, trefzekere teksten. Veel beter zijn ze in onze taal niet te vinden.” (Enola Magazine)